تسوج

تسوج شهر من

تسوج

تسوج شهر من

تسوج
نماز جمعه
آخرین مطالب
نویسندگان
شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۲۹ ب.ظ

نماز جمعه تسوج

امام جمعه تسوج :

تقوای الهی توشه گرفتن برای آخرت است



شانزدهمین نماز جمعه تسوج همچون هفته های قبل و با حضور مردم  متدین وپرشوربخش تسوج و مسئولین محترم بخش  در مسجد جامع این شهر  به امامت حجت السلام و المسلمین ابراهیم بجانی برگذار شد.

 

خطبه اول 

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
الحمد للَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکّل علیه و نصلّى و نسلّم    على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته‌ بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین المکرّمین‌ سیّما بقیّةاللَّه فى الأرضین‌. و نصلّى و نسلّم على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین‌.
اوصیکم عباد اللَّه بتقوى اللَّه‌.

همه‌ برادران و خواهران عزیز نمازگزار و خود را دعوت و توصیه می کنم به رعایت تقوای الهی

در این جمعه هم همچون هفته های گذشته امام جمعه محترم تسوج درادامه بحث تقوای الهی نکاتی را یادآوی نمودند که

تقوای الهی توشه گفتن بای آخت است

علی (ع  ) : هکس تقوای الهی را رعایت کتد خداوند نیکیهای وی را آشکار میکند و در کارهای خیر موفق می کند .

ایشان در ادامه مطالب خود مصداق تقوای الهی را راضی بودن به قضا وقدر الهی معرفی نموده و فرمودند که بنا به روایت های رسیده چون وچرا نمودن در مورد قضا و قد الهی خدا ا خشمگین میکند .

خداوند متعال به حضت موسی (ع) فمودند : هکس به قضا و قدر من اضی باشد در ردیف صدیقان قرار میگیرد .

درادامه منظور از دنیا را توضیح فرموده و اشاره نمودند که حب دنیا ریشه تمامی خطاهامیباشد ولی اگر دنیارا برای زندگی و آسایش خانواده بخواهیم (طلب روزی حلال) از دایره حب دنیا خارج خواهد شد چنانکه امام باقر (ع) میفرمایند :

اگر کسی دنبال روزی حلال باشد تا از دیگران بی نیاز شود در روز قیامت صورت وی نورانی خواهد بود

ایشان اضافه نمودند که طلب دنیا اگر برای اسایش خانواده باشد از نظر اسلام مذموم نبوده و بلکه کاری پسندیده نیز است در مقابل کسانی که دارای کار نباشند و خودرا سربار جامعه قرار دهند ملعون هستند که ای کلام فرموده امام صادق (ع) میباشد .

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿1 اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿2 لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿3 وَلَمْ یَکُن لَّهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿4

خطبه دوم :

 


بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین سیّما بقیّةاللّه فى الأرضین و صلّ على علىّ امیرالمؤمنین و فاطمة الزّهراء سیّدة نساءالعالمین و صلّ على الحسن و الحسین سیّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسین و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججک على عبادک و امنائک فى بلادک و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین



 بار دیگر همه‌ى برادران و خواهران عزیز نمازگزار را دعوت میکنم به تقواى الهى

در خطبه دوم همانند هفته های قبل در مورد مناسبت ها و مسائل مربوط به منطقه مطالبی را ارائه فرموده و گفتند که هر قدر در مورد فرهنگ جامعه کار انجام گیرد لازم و ضروری میباشد لذا ایشان مردم و مسئولین را در جهت تقویت هرچه بیشتر فرهنگ اسلامی در جامعه ا خواستار شدند ودر  ادامه دوم اردیبهش سالروز تاسیس سپاه پاسداران را یاداوری نموده و فرمودند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حافظ ارزشهای دین و انقلاب میباشد و جوانان منطقه را برای حضور در حلقه های صالحین تشکیل شده از طرف سپاه تشویق نومدند .

ایشان با یاداوری روز ارتش و تبریک این روز به ارتشیان دلاور و نیز روز زن را به تمامی مادران و زنان تبریک گفته و فرمودند که تربیت اولاد صالح باعث اصلاح جامعه میشود .

ضمنا با یاداوری روز بهداشت در اول اردیبهشت با تبریک این روز به دستاندرکاران بهدشت خواستار انجام وعده های داده شده از طرف مسئولین محترم در مورد بخش تسوج را خواستار شدند.

            بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ﴿1 فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ﴿2 إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿3

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۳۰
ali montazeri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی