تسوج

تسوج شهر من

تسوج

تسوج شهر من

تسوج
نماز جمعه
آخرین مطالب
نویسندگان
شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۰۰ ب.ظ

نماز جمعه تسوج 23/12/1392

نماز جمعه تسوج 23/12/1392

 

امام جمعه تسوج:

 

 

نورانیت بهشت از وجود فاطمه زهرا سلام اله علیها میباشد

نماز جمعه این هفته تسوج همچون هفته های قبل و با حضور مردم  متدین وپرشوربخش تسوج و مسئولین محترم بخش  در مسجد جامع این شهر  به امامت حجت السلام و المسلمین ابراهیم بجانی برگذار شد.


 

خطبه اول:

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
الحمد للَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکّل علیه و نصلّى و نسلّم    على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته‌ بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین المکرّمین‌ سیّما بقیّةاللَّه فى الأرضین‌. و نصلّى و نسلّم على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین‌.
اوصیکم عباد اللَّه بتقوى اللَّه‌.

همه‌ برادران و خواهران عزیز نمازگزار و خود را دعوت و توصیه می کنم به رعایت تقوای الهی

در استانه سالروز شهادت فاطمه زهرا (ع) قرار گرفته ایم مطالبی در ارتباط با آن حضرت عرض میکنم وجود فاطمه(ع ) کوثر یعنی خیر کثیر میباشد و سوره کوثر(بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ﴿1﴾ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ﴿2﴾ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿3﴾) در شان ایشان نازل گردیده   وقتی که پسران حضرت محمد (ص)  از دار دنیا رفته بودند و دشمنان و حسودان و مخالفان پیغمبر خاتم (ص) از مرگ دو پسر آن بزرگوار اظهار مسرت و شادی نمودند و گفتند این شخص یعنی پیغبمر اکرم (ص) ابتر است و نسل او قطع شد و دیگر اثری از او باقی نخواهد ماند. فقدان پسران خردسال پیغمبر خاتم ، و زخم زبان دشمنان آن بزرگوار که او را ابتر خواندند، موجب ناراحتی و افسردگی حضرت ختمی مرتبت محمد (ص) گردید. لذا دراین موقع خداوند برای تسلی خاطر آن حضرت  سوره مبارکه کوثر را بر آن حضرت نازل فرمود و به ان حضرت مژده و بشارت داد که ما به تو کوثر یعنی خیر کثیر بی‏نهایت عطا و مرحمت فرمودیم و از جمله عطایای ما به تو نسل کثیر و ذریه فراوان است که از وجود حضرت فاطمه دختر والاگهر تو به تو خواهیم داد. (و اینک نسل پربرکت و ذریه آن حضرت است که به اعجاز قرآن مشهود و تحقق یافته است) پس در برابر اعطاء کوثر و این خیر بی‏نهایت و به شکرانه این نعمت برای پروردگارت نماز بگذار و برای او نحر و قربانی کن که محققا دشمن بدگوی تو ابتر و مقطوع‏النسل و بلاعقب است:

 

و اما نسل تو و ذریه‏ی تو بکثرت و عزت و سیادت باقی است و آثار روحانی و جسمانی تو از قرآن و عترت تا آخرت ثابت و جاوید و شرف دنیا و آخرت و سیادت از آن تو است:

امام جمعه تسوج در ادامه فرمودند : قران کتاب تربیتی است  یعنی هدف قران تربیت انسانهاست هرچه راخدادر قران به پیامبراکرم (ص) داده درمقابل کار یا عملی را از وی خواسته است مثلا در مقابل اعطای کوثر به پیامبر اکرم (ص) از وی میخواهد در عوض شکر خدارا بجای آورده و عبادتش کند (بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ﴿1﴾ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ﴿2﴾ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿3﴾)

ویا در سوره نصر (بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِذَا جَاء نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿1﴾ وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿2﴾ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابًا ﴿3﴾ ) بعد از یادآوری پیروزی بر دشمن که مردم به وی رو میاورند تذکر می دهد که حمد و سپاس خدایرا بجا بیاورد . در نتیجه فرموده خداوند در قران به عموم مومنین میباشد یعنی ما پیروان پیامبراکرم (ص) هم باید زمانی که نعمتی از خدا رسید در مقبل آن باید خدارا شکرکرده و عبادت او را بجا بیاوریم .

در ادامه خطبه اول به فضائلی ار فاطمه زهرا (س) اشاره فرمودند :

در حدیث قدسی است که خدای تبارک و تعالی به محبوب خود محمد مصطفی صلی الله علیه وآله فرمودند:

 ای حبیب من اگر تو نبودی عالم را خلق نمی کردم و اگر حضرت علی نبود تو را خلق نمی کردم و اگر زهرا نبود شمارا خلق نمیکردم  من فاطمه زهرا را از نور خود خلق کرده ام .

امام حسن عسگری (ع):

وقتی که آدم و حوا وارد بهشت شدند حضرت آدم فرشی از نور را دید که بانویی برآن نشسته که بهشت از نور آن نورانی شده از جبرئیا سئوال کرد که این نور کیست جبرئیل فرمود که این از نوادگان تو دختر آخرین پیامبر می باشد .

پیامبراکرم (ص) به سلمان فرمودند : یا سلمان دوستی زهرا نجات دهنده است یعنی هرکس حضرت زهرا را دوست داشته باشد در بهشت با من خواهد بود .

فاطمه زهرا (س)در باره عبادت خالصانه فرموده :

هرکس عبادت خالصی را انجام دهد خدا هم بهترین مصلحت ها را به وی نازل خواهد کرد .

 

(بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ﴿1﴾ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ﴿2﴾ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿3﴾)

 

خطبه دوم :

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین سیّما بقیّةاللّه فى الأرضین و صلّ على علىّ امیرالمؤمنین و فاطمة الزّهراء سیّدة نساءالعالمین و صلّ على الحسن و الحسین سیّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسین و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججک على عبادک و امنائک فى بلادک و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین

 بار دیگر همه‌ى برادران و خواهران عزیز نمازگزار را دعوت میکنم به تقواى الهى.

 

به مناسبت ایام عید لازم است که معنی مختصری از عیدرابیان نمایم عید در لغت به معنی برگشتن و رجوع کردن است (برگشتن و یا رجوع کردن از گناه و یا گناهان ) ایشان یاد آوری فرمودند که با توجه به اینکه ایام سوگواری شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام اله علیه با ایام نوروز امسال مصادف شده درخواست نمودند که مردم در این ایام احترام دختر پیامبررا در دید وبازدیدها و صله ارحام نگه دارند

در ادامه خطبه دوم ایشان با تشکر از مسئولین استانی بهداشت و درمان در توجه به مشکلات مرکز بهداشت تسوج که در خطبه های جمعه قبل گفته شده بود گفتند که مسئولین محترم در مورد تحقق موارد یادشده قول مساعد داده اند ضمنا به مردم بخش تسوج یاداوری نمودند که خودشان هم موارد لازم را پیگیری نمایند .

امام جمعه محترم تسوج در باره ستاد اقامه نماز جمعه هم فرمودند که همه مردم بخش چه مرد و چه زن می توانند با ثبت نام در این ستاد عضوی از این ستاد شوند تا بتوانن کمک موثری در انجام کارهای این ستاد بخصوص در کارهای فرهنگی همکاری نمایند .

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿1﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿2﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿3﴾ وَلَمْ یَکُن لَّهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿4

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۴
ali montazeri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی