تسوج

تسوج شهر من

تسوج

تسوج شهر من

تسوج
نماز جمعه
آخرین مطالب
نویسندگان
شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۲۲ ق.ظ

نماز جمعه تسوج در مورخه 1392/12/16

 

نماز جمعه تسوج در مورخه 1392/12/16



 

امام جمعه تسوج:

کلید بهشت دردست فقراست، پرستاری از شغلهای شریف است و کارپرستاری از عبادات بوده و برپانمودن ولادتها و شهادت ها از شعائر اسلام هستند

نماز جمعه این هفته تسوج همچون هفته های قبل و با حضور مردم  متدین وپرشوربخش تسوج  در مسجد جامع این شهر  به امامت حجت السلام و المسلمین ابراهیم بجانی برگذار شد.

در ادامه مطلب


خطبه اول:

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
الحمد للَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکّل علیه و نصلّى و نسلّم    على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته‌ بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین المکرّمین‌ سیّما بقیّةاللَّه فى الأرضین‌. و نصلّى و نسلّم على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین‌.
اوصیکم عباد اللَّه بتقوى اللَّه‌.

همه‌ برادران و خواهران عزیز نمازگزار و خود را دعوت و توصیه می کنم به رعایت تقوای الهی

با توجه به آیات قران ارزش انسان با تقوا ارزیابی می شود احترام و عزت در نزد خداومردم با تقوا خواهد بود ، کمک به فقرا و نیازمندان که خدانیز از آن راضی است در این هفته احسان ونیکوکاری یاد اوری میگردد .

امام صادق (ع) :

خداوند در قیامت فرشتگانی را برای دلجویی به پیش فقرا مومن میفرستد وبه آنها میفرماید : هرکس در دنیا به شما کمک نموده آنها را با خود به بهشت ببرید ((کلید بهشت در دست فقرا خواهد بود)) .

فقر در نزد خدا احترام و عزت خاصی دارد فقیر یا غنی بودن برای امتحان است . در برخورد با فقرا باید دقت نمود چنانکه ازامام رضا (ع) روایت است که خداوند میفرمایند :

سلام به فقیر با سلام به غنی فرق داشته باشد در قیامت مورد غضب خداوند قرار میگیرد .

پیامبر اکرم (ص):

حق فقرا رابدهید اگرکسی به یک فقیر مخفی کمک نماید و منتی هم نداشته باشد خداوند وی را داخل بهشت خواهد کرد .

بهترین بندگان خدا فقرای قانع هستند یعنی فقیر توجهش باید برای خداباشد .

روزی حضرت علی (ع) در مصاحبت با حضرت خضر بهترین عمل را جویاشد خضر گفتند بهترین عمل کمک کردن غنی به فقیر میباشد .

حضرت علی (ع) هم فرمودند : بهترین عمل آن است که فقیر توجهش به خدابوده نه به غنی در این هنگام خضر فرمودند این کلام را باید بانور نوشته و نگهداری شود .

امام جمعه محترم تسوج در ادامه فرمودند سخاوت درختی است که ریشه آن در بهشت و شاخه هایش در دنیا قرار دارد و هرکس از این شاخه ها بگیرد وارد بهشت خواهد شد .

یک نفراز اهالی یمن در حضور پیامبر اکرم (ص) توهین میکرد و از رونمی رفت پیامبر خواستند با وی برخورد کنند جبرئیل پیام آورد که خداوند میفرمایند با این شخص به خاطر اینکه اهل سخاوت است برخورد تندی مکن .

حضرت موسی (ع) خواست با مرد سامری که بنی اسرائیل را گمراه کرده بود برخورد نموده و وی را به قتل برساند وحی شد   که یا موسی این شخص را به خاطر اینکه سخاوتمند است به قتل مرسان .

ایشان فرمودند با توجه به این روایات مشخص است که احسان و نیکوکاری جزء برنامه های الهی در ادیان میباشد و باعث میشود که محبت دنیا از دل انسان خارج شده و محبت خداوند جایگزین آن شود .

حضرت نوح (ع) درباره دنیا میفرمایند :  دنیارا مانندیک خانه دریافتم که دوتادردارد که از یکی واردشده و از دیگری خارج شوی .

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿1 اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿2 لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿3 وَلَمْ یَکُن لَّهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿4


 

خطبه دوم :



بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین سیّما بقیّةاللّه فى الأرضین و صلّ على علىّ امیرالمؤمنین و فاطمة الزّهراء سیّدة نساءالعالمین و صلّ على الحسن و الحسین سیّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسین و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججک على عبادک و امنائک فى بلادک و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین

 بار دیگر همه‌ى برادران و خواهران عزیز نمازگزار را دعوت میکنم به تقواى الهى.

ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و بزرگداشت این روز گرامی یاد آوری میشود که برپانمودن ولادت ها و شهادت ها ی ائمه معصومین علیه السلام جزو شعائر اسلام میباشد . در خصوص بزرگداشت این بانوی گرامی همین بس که حضرت زینب نماد توحید و مقاومت و شهامت می باشند که در طول تاریخ اسلام

بعد از شهادت امام حسین (ع) الگوی مردان و زنان مسلمان و حتی غیر مسلمان هم بوده است .

حجت الاسلام بجانی در ادامه بیان فضائل حضرت زینب سلام اله علیه فرمودند زینب یعنی زینت پدر و توضیح فرمودند که روزی حضرت علی علیه السلام دخترش زینب را که کودکی پنج ساله بود در آغوشش گرفته و به وی محبت میکردند که زینب به پدرش می گوید پدرجان شما هم مرا می خواهی و هم خدارا ؟ (یعنی تذکر اینکه دو محبت در یکجا جمع نمی شود ) حضرت علی علیه السلام میفرمایند دخترم من به خاطر اینکه خداوند امر فرموده تورادوست میدارم بنابراین شیعه نیز باید در انجام هرکاری فرمان خدارادر نظر بگیرد .

امام جمعه محترم تسوج درادامه به مناسبت نامگذاری روز ولادت زینب کبری سلام اله علیه به عنوان روز پرستار  یادآوری نمودند شغل پرستاری از شغلهای شریف بوده و کار پرستاری از عبادات محسوب می شود .

حجت الاسلام بجانی در ادامه خطبه دوم از کمبود امکانات و لوازم بهداشتی منطقه بخصوص درمانگاه تسوج و عدم توجه مسئولین به این کمبودها تذکردادند که انشاء الله مورد توجه مسئولین شهرستان و استان قرار بگیرد .

ضمنا ایشان به مناسبت سالگرد تشکیل بنیاد شهید در هفته آتی با گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و امام خمینی (ره) به ادامه راه شهدا و زنده نگهداشتن یاد خاطره آنان و عمل به وصیت نامه شهدا را خاطر نشان نمودند و از مردم متدین بخش تسوج برای حفظ حرمت ها در عید نوروز به خاطر ایام فاطمیه را خواستار شدند .

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ﴿1 فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ﴿2 إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿3




 

 

 

 

 

 

 

 










موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۷
ali montazeri

نظرات (۱)

Oh my goodness, can I ever relate to this, EXCEPT…. I NEVER respond in a good way when my kids tell me I’m ruining their days, etc., etc. What a beautiful post. I, too, am feeling very overwhelmed and frustrated with fall stuff. And exhausted. Hope the spiritual retreat is wonderful, Dixie!! And yes, I hope next week is much better to;3082o..Thanks for sharing this.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی