تسوج

تسوج شهر من

تسوج

تسوج شهر من

تسوج
نماز جمعه
آخرین مطالب
نویسندگان
يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۵۰ ب.ظ

نماز جمعه تسوج 9/12/1392



امام جمعه تسوج:


فقر زمانی درجامعه ریشه کن میشود که عدالت اجتماعی به شکل اصولی بر قرار شود و این به همت مردم و مسئولین است.


نماز جمعه تسوج همچون هفته های قبل و با حضور مردم  متدین وپرشور در مسجد جامع تسوج و به امامت حجت السلام و المسلمین ابراهیم بجانی برگذار شد سخنران قبل از خطبه ها  مهندس صالحی مدیریت محترم کمیته امام خمینی (ره) شهرستان شبستر بودند .



خطبه اول:


بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم

الحمد للَّه ربّ العالمین نحمده و نستعینه و نستغفره و نتوکّل علیه و نصلّى و نسلّم    على حبیبه و نجیبه و خیرته فى خلقه حافظ سرّه و مبلّغ رسالاته‌ بشیر رحمته و نذیر نقمته سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین المکرّمین‌ سیّما بقیّةاللَّه فى الأرضین‌. و نصلّى و نسلّم على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین‌.
اوصیکم عباد اللَّه بتقوى اللَّه‌.

همه‌ برادران و خواهران عزیز نمازگزار و خود را دعوت و توصیه می کنم به رعایت تقوای الهی

پیامبر اکرم ( ص)  می فرمایند: هرکس تقوای الهی را رعایت کند زندگی قدرتمندی خواهدداشت و اگر در سرزمین دشمن هم باشد در امنیت خواهد بود ، چون سنگرخداوند نفوذناپذیر است .

 بقیه در ادامه مطلب


حجت الاسلام بجانی گفتند:  با توجه به اینکه هفته احسان و نیکوکاری در پیش است   به مردم توصیه کردند که با مساوات و هم دردی با محرومین به سراغ آنها بروند و دست کمک رسانی به سوی آنها دراز کنند چرا که این وظیفه وجدانی واخلاقی و عاطفی و بالاتر از از همه یک وظیفه دینی است.

مسئولین وظیفه دارند با شناسایی خانواده های محروم و حفظ آبروی آنها محرومیت را از چهره آنها بزدایند تابدین وسیله عدالت اجتماعی برقرار شود و مسئولین باید بدانند که در غیر اینصورت به افراد کم درآمد و مستضعف ضربه خواهد شد که این خلاف مقاصد و اهداف نظام و انقلاب اجتماعی است.

امام صادق (ع)بااشاره به کعبه فرمودند: روزی

هرکس کعبه را طواف کندخداوندبرای وی شش هزار حسنه میدهدو ششهزار سیئه وی را پاک میکند و مقام اوراششهزارمرتبه بالامیبرد،و ششهزار حاجت وی را اجابت میکند ، از خدمت امام ع سئوال شد که ایا این همه ثواب برای یک مرتبه طواف کعبه است ؟ امام فرمودند آری دوباره فرمودند کاری رابرای شمایاد آوری میکنم که اگر انرا انجام دهید ثواب ده طواف کعبه را دارد ، امام یادآوری کردند که اگر کسی حاجت مومنی را براورده کند مثل اینکه ده بار کعبه را طواف کرده است

خداوند در نجوا با حضرت موسی (ع) فرمودند: ای موسی مانن ظالمین به دنیا تکیه مکن یعنی دنیارا برای خود پدر و مائر قرارمدهو در کارهای خیر با خیرین مسابقه داده و از انها سبقت بگیر ، از دنیا به اندازه ای که نیاز داری بهره بگیر و از کسانی که مفتون دنیا شده اند دوری کن.

درادامه ایشان فرمودند برای خارج کردن محبت دنیا از دل خداوند دادن خمس و ذکات را برای مومنین واجب فرموده و نفقه اهل و عیال را نیز واجب نموده است .

امام رضا (ع) فرموده اند : برای اهل خانه خود سخت نگیرید تا آنها آرزوی مرک شمارابرای استفاده از مال شما نکنند .

احسانهای مستحبی و صدقه دادن نیز محبت دنیارا ازدل انسان بیرون میکند ونیزخداوند در قران میفرمایند : در اموال مردم برای محرومان و سائلین حقی است .

امام صادق (ع) : دادن صدقه بلارادفع و مریضی را شفا و روزی و عمر را زیاد کرده و موجب نزول رحمت خداوند میگردد.

امام سجاد (ع) میفرماید : صدقه پنهانی شعله خشم خداوند را خاموش میکند .

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِیمِ

قُلْ هُوَ اللَّـهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّـهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُن لَّهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤

خطبه دوم :

 

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطیبین الأطهرین سیّما بقیّةاللّه فى الأرضین و صلّ على علىّ امیرالمؤمنین و فاطمة الزّهراء سیّدة نساءالعالمین و صلّ على الحسن و الحسین سیّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسین و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججک على عبادک و امنائک فى بلادک و صلّ على ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المؤمنین

 بار دیگر همه‌ى برادران و خواهران عزیز نمازگزار را دعوت میکنم به تقواى الهى.

امام جمعه تسوج در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به نزدیک شدن سال نو شمسی، مساله مهمی که مردم و مسئولین بایدبه آن توجه کنند موضوع معیشت مردم فقیرو کم درآمد است .فقر زمانی درجامعه ریشه کن میشود که عدالت اجتماعی به شکل اصولی بر قرار شود و این به همت مردم و مسئولین است.

ماهمه نسبت به خدا فقیر هستیم بی چیزی فقیری نیست نداری است ،مسئولین وظیفه دارند با شناسایی خانواده های محروم و حفظ آبروی آنها محرومیت را از چهره آنها بزدایند تابدین وسیله عدالت اجتماعی برقرار شود و مسئولین باید بدانند که در غیر اینصورت به افراد کم درآمد و مستضعف ضربه خواهد شد که این خلاف مقاصد و اهداف نظام و انقلاب اجتماعی است.

حجت الاسلام بجانی گفتند: از آنجا که در شهر تسوج فاقد شعبه ی کمیته امداد است  از مسئولین می خواهیم با تلاش خود در زمینه تاسیس کمیته امداد مردم را به شرکت در فعالیتهای خیر و تقسیم ثروت بین نیازمندان تشویق کنند وهم چنین در برگزاری جشن نیکوکاری در تسوج تمام ارگان ها  را سهیم کنند.واز عموم مردم برای کمک در هفته احسان ونیکوکاری با مسئولین مربوطه همکاری نزدیکی داشته باشند .

حجت الاسلام بجانی در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفتند: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست بلکه یک اقتصاد اسلامی بوده و مبنای اسلامی دارد ، و هدف ان اشتغال زایی و درامد زایی است . مثلا استفاده از تولیدات داخلی برای رشد تولیدات داخلی ، استفاده نکردن از کالاهای قاچاق ، و جلوگیری از مصرف گرایی نمونه ای از اقتصاد مقاومتی میباشد و این زمانی محقق می شود که ما به دنبال دفاع ازتولیدملی باشیم و با مصرف تولیدات داخلی هرچنداز نظرکم و کیف پایین باشند جلوی تحریم های آمریکا بگیریم.

اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می یابد که مسئولین از مناطق از مناطق مرزی جلوی ورود کالای قاچاق به کشور را بگیرند و برای پیشرفت به فکر استفادهاز نیروی عظیم داخلی باشند. مردم هم از مصرف گرایی بی مورد و بیش از حد به دور باشند و پول و ثروت ها رابه هدر ندهند . بلکه اینهارا در راه  رضای خدا و در رفع مشکلات مصرف کنند.و این کار منوط به فعالیت و فرهنگ  سازی ارگانهای مختلف از جمله صدا و سیما می باشدامامتاسفانه می بینیم که صدا و سیما با پخش فیلم های مختلف تجمل گرایی ،مصرف گرایی ،مدگرایی را تبلیغ می کند و ناخواسته و ندانسته از افراد کم درامد با حالت تحقیر یاد می کندکه این خلاف روح اسلام و انقلاب است.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ﴿1﴾ مَلِکِ النَّاسِ ﴿2﴾ إِلَهِ النَّاسِ ﴿3﴾ مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿4﴾ الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ ﴿5﴾ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ ﴿6﴾

 

 




 

 


 

 

 


 

 


 


 




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۱۱
ali montazeri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی