تسوج

تسوج شهر من

تسوج

تسوج شهر من

تسوج
نماز جمعه
آخرین مطالب
نویسندگان
دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۲، ۰۱:۴۷ ب.ظ

معارفه اولین امام جمعه بخش تسوج

معارفه اولین امام جمعه بخش تسوج




مراسم معارفه اولین امام جمعه بخش تسوج با حضور حضرت آیت الله مجتد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه 

 شهرستان های همجوار و مسئولین استانی و شهرستانی روز پنجشنبه مورخه 05/10/ 1392 در مسجد جامع تسوج برگزار شد

در ابتدای این مراسم امام جمعه شبستر ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت  امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت : از آثار خیر نظام جمهوری اسلامی وجود نماز  جمعه می باشد.

وی آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان را یکی از افتخارات شهرستان , استان و کشور دانست و خاطر نشان کرد تسوج از لحاظ قدمت , تاریخی ترین بخش شهرستان شبستر است و وجود علما و بزرگان از این بخش شاهد این مدعاست.

وی با اشاره به دادن بیش از 150 شهید این بخش به نظام جمهوری اسلامی ایران گفت : حضور رزمندگان و بسیجیان با بالاترین روحیه اعتقادی نشان از حمایت ویژه این خطه از شهرستان شبستر از نظام جمهوری اسلامی است. حاج آقا محمد زاده از عنایت ویژه مقام معظم رهبری به شهر تسوج و معرفی امام جمعه به این بخش تشکر کرد 


آیت الله مجتهد شبستری در ابتدای سخنان خود حضور خود در جمع مردم ولایت مدار بخش تسوج به فال نیک گرفت  و افزود: امتیاز عمده این بخش تدین و ولایتمداری و ارزشی بودن مردم آن است.که باعث افتخار در شهرستان و استان می باشد و شاهد این مدعا شهدای این بخش می باشد. وی از حضور مردم بخش در مراسم معارفه امام جمعه شهر تشکر کرد و افزود: نظر بر اینکه مردم بخش تسوج حزب اللهی هستند آیه 53 سوره مائده را در این مورد بیان نمود و تصریح کرد.: ای مردم اگر قدر این دین را ندانید در آینده جمعیتی می آید که دارای این خصلت هاست.: این مردم در مقابل دوستان مهربان و متواضع اند و در مقابل کفار و متجاوزان مقاومند.

نماینده ولایت فقیه در استان آذربایجانشرقی فرمودند : هیچ کشوری را سراغ نداریم که ملتش مانند مردم ایران اسلامی باشد.نشانه دوستی و عنایت پروردگار بر ملت ایران پیروزی در دفاع مقدس است . و  رژیم بعثی عراق قابل مقایسه با امکانات ایران نبود و مردم بدون سلاح به رهبری امام بزرگوار در مقابل متجاوزین ایستادند.و به نصرت الهی انقلاب اسلامی نیز پیروز شد. آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به این نکته که ما در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمن ندادیم گفت: با امداد الهی در مقابل فشار های دشمن ایستادگی کرده ایم. امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سالروز 9 دی ماه سال 88 افزود : 8 و نهم دی ماه و حضور مردم در صحنه و حمایت از نظام اسلامی الهام الهی بود . نماینده ولایت فقیه در استان آذربایجانشرقی مسئله فتنه 88 را کودتای خارجی ها دانست و افزود : بعضی از عوامل داخلی و سران فتنه ابزار این فتنه در ایران شدند. وی بصیرت مردم آذربایجان و ایران و باعث برملا شدن توطئه های کینه توزان نظام دانست. در ادامه آیت الله مجتهد شبستری با معرفی امام جمعه بخش تسوج گفت: آقای شیخ ابراهیم بجانی یکی از نیروهای مخلص و متدین است و سوابق ایشان در حوزه علمیه تبریز نشان از تعهد ویژه ایشان است.

در پایان مراسم مسئول ائمه جماعات استان حکم حجه الاسلام بجانی را قرائت نمود و توسط آیت الله مجتهد شبستری به ایشان ایفا گردید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۰۹
ali montazeri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی